人気ブログランキング | 話題のタグを見る

旅に戻りました。   

2008年 11月 27日

サルサダンス!!
旅に戻りました。_b0157430_3152183.jpg


サルサダンスを教えてもらいました。
エコロニーにサルサを2年間習っていたというボランティアがいて、
先週よりサルサダンス教室が開かれています。

やってみて、ビックリ。
基本のステップは簡単だけれど、
かなり動きが難しい…。
日本人には盆踊りくらいしか、
踊るという文化がないため、
外国人のような腰の動きはかなり難しいと思う。
私は、見よう見まねでマネしてみたけれど、
めちゃ笑われて、
「のえの動きは空手みたいやねん。」
と言われた。
旅に戻りました。_b0157430_3155765.jpg


そして…。
腰の動きのレッスンをマンツーマンで受けました。
30分ほどしごかれて、
「まあ、さっきより格段に良くなったし、
 これで南米にも行けるなあ。」
と、とりあえずの合格を頂きました。

というわけで、雨でジョギングできない日は、
部屋で踊ることにしました。


さようなら、エコロニー

終にエコロニーを去る日が来ました。
丸一ヶ月滞在して、色々あったけれど、本当にいい経験になった。
小さなコミニティでほとんどオランダ人ばかりという特殊な環境だったので、
言葉や文化の壁と共に孤独ということにも向き合うことができた。

途中から、韓国人のボランティアと部屋をシェアし出してからは、
二人で毎日話し合った。
孤独について、コミュニティについて、
人間関係について、農業について、エコロジーについて、
夜中まで話し合い、討論し、時には激論になった。

サハラ砂漠の過酷な体験のあとに、エコロニーに来て、
ここでたくさんの仲間に会えたことで、
いい感じに私の方向性が見えてきました。
特に、部屋をシェアしていたスンミとの出会いは大きかった。

旅に戻りました。_b0157430_3171258.jpg

彼女はまだ21歳(見えないけれど…笑)。
韓国は、まだまだ考え方も古く、
エコロジーなんて注目されていないそうです。
いい大学に入って、大手の会社に入って、
30までには安定した職を持ついい人と結婚して、
シティでいい生活をする、
というちょっと前の日本と同じ感覚です。
(日本もまだそうかな??)
だから、エコロニーに韓国人が来たのも初めてだそうです。
彼女は、両親にも将来を心配され、
やはり友達と意見が合わないことも多いらしい。

それでも、
「ここに来て自分の考えが実現できる可能性があること、
 自分の考えが間違ってなかったとを確信した。」
と最後に話したときに言った。
いやあ、本当に若いのにスゴイなあと思う。
21歳のとき、私何考えてたかなあ?

世の中にはスゴイ人がいっぱいいるなあと改めて思います。
ともかく、仲間たちに出会えたことに感謝です。

ちなみに、
これから、一週間ほどですが、
バルセロナへ遊びに行くことになりました。

英語ヴァージョン始めました。



Sarusa dance!!

I was taught sarusa dance.
There was a person who had learned sarusa dance for two years,
and sarusa dance lesson have been held from last week.

I was suprised when I tryed sarusa dance,
because it was very difficult for me to move like another people,
even though besic step seems to be easy.
In Japan, there is a few dancing culture such as 'bonodori',
so I think for Japanese people it is so difficult to follow foreign dancing.

I tryed to follow dancing,
but when my friend looked at me dancing, and started laughing.
'Your dancing is like KARATE'
She said.

And...
I had a waist movement lesson of one-to-one.
after I practiced that movement by myself for 30 minites,
and then teacher said
'OK!! Much better than before, so you can go to Argentina!'

That's why I'm trying,
in case I cannot go out for jogging because of raining.


Good-Bye Ecolonie!!

Finally I left ecolonie yesterday.
I had stayed for one month,
and I experienced something so nice.

I shared the room with my Korean friend on the way,
and we talked a lot about...
lonliness, community, aguricultre, ecology and etc...
Sometimes we kept talking till midnight,
and sometimes our discussion turned into fight.

After I exprienced the harsh of Sahara desert,
I went to ecolonie and I got a great friendship.
And especially for me it was so precious to meet my Korean friend, Seungmi.


My Korean friend, she is still 21 years old
(But she looks older than what she is...).
In Korea the way of thinking is a little bit old,
so people aren't forcused on 'ecology'.
Many people hope that
they want to enter the high level school
and to enter the big company.
They also want to marry a person who have a stable job untill 30 years old,
and then they want to live at big city,
because they think big city gives them a rich life.
(I think that thinking is similar in Japan.
 but Japan is ahead more than Korea.)
So, she is a first Korean people coming to ecolonie.
Her parents is worried about her.
And her friend often disagree with her opinion,
but nevertheless she said to me
'After I come here,
I am assured that my thinking is possible and not mistake.'
Wow, she is very young, but she have a lot of guts.

Anyway, I appriciate to meet a lot of my good friends!!

by noetabi | 2008-11-27 03:19 | フランス

<< 旅を充実させるには。 裸の人々 >>